The Knutsons

Vår reseblogg

Dag 1 - Svetten lackar redan första dagen

Kategori: Fuerteventura 2019

Så var det äntligen dags. Har så länge längtat till denna träningsresa.
Klockan 04:00 larmade telefonen och det var dags att göra sig klar för avresa. Naturligtvis kom vi inte i säng i tid så det hann inte bli så mycket sömn så var kanske inte den piggaste resenären som släpade stora resväskan mot tågstationen. Tågresan gick smidigt, eller ja det tar ju likom bara 15 minuter till Kastrup så kan ju inte hända så mycket :)

Vi hade tur och kunde checka in direkt i "själv incheckningen" och dumpa väskorna på bandet. Några minuter senare var vi även genom säkerhetskontrollen. Frukostdags! Visst vi hade varit uppe en liten stund, men klockan var ändå bara 6 på morgonen så man var ju inte så hungrig. Tillslut blev de i alla fall en Ice Thea/kaffe och varm macka.

Då flyger vi! Då det tyvärr verkar som förylningen lyckas komma ikapp mig ville jag bara sova. Någon annan tyckte dock att nu skulle det firas att det var semester så att klockan bara var 9 på morgonen hindrade honom inte att sörpla i sig en GT ...

Framme i Fuerteventura i fick vi med oss bagaget och lyckades komma på rätt buss. Så annorlunda det är att resa på detta sättet när man liksom inte skall tänka själv utan bara följa instuktioner om vart man skall ta vägen. Eller ja bara och bara ... var ju danska reseledare från Apollo så fattade väl bara hälften, men det visade sig räcka.

45 minuters bussresa så var vi framme på Playitas!

Vilkt väder! 27 grader och därmed strålande sol.
Vårt rum låg i hotellkomplexet högst upp så för att komma dit skulle man åka tåg, eller jag tåg och tåg. En hiss som gick sidleds uppför berget. Kommer nog hellre gå upp och ner under veckan men var i alla fall en annorlunda upplevelse.

Rummet var helt ok och en härlig utsikt från vår altan.

Vi njöt av utsikten några sekunder och svidade sedan om till träningkläder.
En introduktionsrunda på området sedan körde vi veckan första pass som var Fitness and Fun welcome workout. Snacka om att svetten rann i takt med att solen stekte. Men vi hade kul, även om jag om vanligt kunde konstatera att det där med höger och vänster aldrig kommer att bli min starka sida.

Efter passet fick det bli lite dryckesshopping. 2 st 5 liters vatten fick vi bland annat med oss upp till rummet. Svalkande dusch och sedan samling igen för välkomstmingel och middag.
Middagen var ok, kanske inte vad jag förväntat mig men i alla fall.
Nu är vi helt slut och tänkte sova. Morgondagen startar med första passet klockan 8 så lite sovmorgon blir det ju i alla fall ;)